neděle 8. ledna 2017

Vánoční cukroví: Husarské knoflíky




Suroviny: 250g kokosového oleje, 250g mouč. cukru, 60g kakaa, 70g strouhaných lískových oříšků na jemno, 250g hladké mouky


Postup: Ze surovin zpracujeme těsto (před přípravou si kokosový tuk nechte povolit v pokojové teplotě) a necháme v chladu odpočnout aspoň 1 hodinu, nedávejte ale těsto přímo do lednice, kokosový tuk by hodně ztuhl a nešlo by těsto zpracovat. Těsto pak rozdělte na stejné malé dílky (vyzkoušejte velikost ukoulením kousku do kuličky, měla by být velká asi jako cukroví, které znáte jako rumové kuličky) a ze všech udělejte kuličky. Kuličky vyskládejte na plech vyložený pečícím papírem a zvrchu lehounce zploštěte. Pak vezmete vařečku a druhým koncem uděláte do každé kuličky důlek. Peče se v troubě vyhřáté na 120°C. Vychladlé plníme nejlépe rybízovou zavařeninou (je to jen na vás, ale těsto je celkem sladké, je lepší použít nějakou kyselejší marmeládu), pokud máte marmeládu, která za studena teče, je lepší ji přecedit přes cedníček do kastrůlku, nahřát a přidat trošku pektinu nebo agaru a ještě teplou opatrně malou lžičkou nalít do důlků. Nechte ztuhnout a máte hotovo;)

Tip: Pokud těsto při odpočívání v chladu hodně ztuhne, nechte ho klidně přes noc při pokojové teplotě zabalené v potravinářské folii;)



1 komentář:

  1. Tohle cukroví dělá manželka taky. Jen jsem nevěděl, že se tomu říká husarské knoflíky. Tak teď budu zase chytřejší a třeba jí překvapím. :) Letos jsem si toho cukroví užil dost. Byl jsem o Vánocích nemocný, takže žádné návštěvy a jen televize a obžerství. Taky mi za to váha nepomohla. Ale aspoň jsem pasivně sportoval. Díval jsem se na proběhlé turnaje Oktagon 2023. :D

    OdpovědětVymazat